Handleiding Bon bewerken

De invoervelden:

voorbeeldbonTitel bon: (verplicht veld)
Hier voert u de naam van het aangeboden product, evenement of dienst in. Deze mag maximaal 25 karakters lang zijn. De tekst verschijnt in de groene bovenbalk (1).

Actietekst: (verplicht veld)
Hier voert u een korte omschrijving van het aangeboden product, evenement of dienst in. De tekst verschijnt links van de foto (2). Deze tekst mag maximaal 100 karakters lang zijn. U kunt bij ‘Aanvullende informatie’ (punt 8) een uitgebreide omschrijving plaatsen als u meer ruimte nodig heeft.

Prijs/Korting/Aandachtspunt: (verplicht veld)
Hier voert u de actieprijs, het kortingspercentage, een aandachtspunt of een term (zoals GRATIS) in. Deze tekst verschijnt vetgedrukt onder de actietekst (3).

Foto: (optioneel)
Hier kunt u een foto uploaden die rechtsbovenaan de bon verschijnt (4).
Klik op ‘Bladeren’ en zoek op uw computer, smartphone of tablet naar het gewenste bestand. Dit mag een jpg, bmp, gif of png bestand zijn.
Twijfelt u over het copyright van de foto, dan is het verstandig zelf een foto te maken.
Selecteert u geen foto, dan blijft de daarvoor bestemde ruimte leeg.

Geldig vanaf: (verplicht veld)
Deze datum bepaalt vanaf wanneer de bon op de website wordt gepubliceerd.
Door in het invoerveld te klikken, krijgt u een kalender waarop u de gewenste datum kunt aanklikken.
Standaard staat deze datum op de dag van het aanmaken van de bon.

Geldig tot: (verplicht veld)
Deze datum bepaalt wanneer de bon van de website wordt verwijderd. Na verwijdering wordt de bon automatisch opgeslagen als conceptbon. Deze is alleen voor u zichtbaar. Zie het kopje ‘concept’ voor verdere uitleg.
De geldigheidsdatum verschijnt onderaan de bon (5).

Voorwaarden: (optioneel)
Maximaal aantal per klant:
Hier kunt u een maximaal aantal per klant invoeren (6). Laat u dit veld leeg dan verschijnt deze regel niet op de bon. Heeft u andere aanvullende voorwaarden, dan kunt u die bij het veld ‘Aanvullende informatie’ (8) plaatsen.
Op=Op:
Indien u de voorwaarde ‘Op=op’ op uw bon wilt tonen, dan vinkt u deze optie aan (7).

Aanvullende informatie: (optioneel)
Hier kunt u extra informatie plaatsen, zoals de specificaties van het aangeboden product of evenement of aanvullende actievoorwaarden.
Deze tekst verschijnt onder punt 3 en is alleen te zien op de bon die verschijnt nadat de consument op ‘Meer info/Gebruiken’ heeft gedrukt (8).

Zoekcriteria:
Productgroep: (verplicht veld)
Hier geeft u aan binnen welke productgroep uw bon valt. U kunt maximaal één productgroep kiezen. Valt uw bon niet binnen de getoonde productgroepen, dan kiest u voor Overig.

Status: (verplicht veld)
Hiermee geeft u aan wat u met uw bon wilt doen; op de website tonen of opslaan voor later gebruik:

Status optie 1 – Gepubliceerd:
De bon wordt op de aangegeven geldigheidsdatum op de website geplaatst. Na het verstrijken van de geldigheidsduur wordt de bon automatisch van de website verwijderd en bij uw conceptbonnen opgeslagen.
U kunt maximaal 5 bonnen tegelijkertijd publiceren.

Status optie 2 – Concept:
De bon wordt niet op de website getoond, maar opgeslagen als concept. U vindt uw conceptbonnen terug op uw accountpagina (de button Mijn Account). Bezoekers van de website krijgen deze bonnen niet te zien.
Op deze manier kunt u bonnen eerst zelf bekijken voordat ze online gaan en/of opslaan voor later gebruik. U kunt maximaal 30 bonnen als concept bewaren. Bewaart u er meer dan 30 dan worden de oudste bonnen automatisch van de server verwijderd. Meer uitleg vindt u hieronder bij het kopje ‘Het verschil tussen publiceren en opslaan als concept’.

Verzenden:
Heeft u alle (verplichte) velden ingevuld dan drukt u op ‘Verzenden’. Bij een geslaagde verzending ontvangt u een bevestiging op het scherm. Ontbreekt er informatie of is er een andere fout opgetreden, dan krijgt u hierover een foutmelding.
LET OP: als u de pagina verlaat zonder op verzenden te drukken, dan gaan de ingevoerde gegevens verloren!

Het verschil tussen publiceren en opslaan als concept:

U heeft twee opties bij het aanmaken van een bon:
– online zetten (voor iedereen zichtbaar) of
– bewaren als concept (alleen u kunt de bon zien).

U kunt maximaal 5 bonnen tegelijkertijd online zetten. U mag uw bonnen zo vaak wisselen als u wilt.

Controleer voordat u een nieuwe bon aanmaakt of u de limiet van 5 bonnen nog niet heeft bereikt. Als dit het geval is, dan wordt de bon nadat u hem heeft opgemaakt, niet gepubliceerd. U kunt de bon wel als concept opslaan (zie uitleg elders op deze pagina).

Uw online-bonnen wordt na het verstrijken van de door u opgegeven geldigheidsduur automatisch verplaatst naar de conceptbonnen. U kunt uw online-bonnen ook handmatig naar de conceptbonnen verplaatsen. Hiervoor kiest u ‘bon bewerken’ en verandert u de status naar ‘Concept’ (zie uitleg elders op de pagina).

U kunt maximaal 30 bonnen als concept opslaan. Bij overschrijding van deze limiet worden de oudste bonnen automatisch verwijderd. Wilt u zelf bepalen welke bonnen als concept blijven bewaard, verwijder dan handmatig overbodige bonnen via uw accountpagina.

U kunt uw bonnen handmatig verwijderen via uw accountpagina, door op ‘bon verwijderen’ onder de bon te klikken.
Let op: deze keuze verwijdert de bon permanent uit het systeem.

Tips voor een goede bon:

1) Voor winkeliers: zorg voor een spetterende aanbieding
Kies een aanbieding waarvan u zeker weet dat deze het voor de consument aantrekkelijk is. Het doel is immers om klanten naar uw winkel te halen zodat u uw hele assortiment kunt tonen.

2) Voor winkeliers: maak de aanbieding exclusief voor Adealy
Op deze manier wordt het voor de consument aantrekkelijk om regelmatig de website te bezoeken.

3) Zorg voor een pakkende tekst
Mensen houden van kort en bondig. De bon moet in één keer duidelijk zijn.

4) Maak er een gewoonte van regelmatig bonnen te plaatsen
Dit maakt het voor de bezoeker aantrekkelijk om regelmatig de website te bezoeken, omdat men geen interessante aanbieding of leuk evenement wil missen.

5) Maak zelf een foto
Twijfelt u over het copyright op de foto’s die op een andere manier, zoals via internet, kunt vinden? Voorkom problemen en maak zelf even een foto.

6) Plaats uw bonnen door op Facebook en Twitter
Zodra u uw bon heeft gepubliceerd, kunt u deze eenvoudig doorplaatsen naar Facebook en Twitter. Maak hier gebruik van! U bon bereikt hierdoor automatisch een groot publiek.